راهنمای استفاده از فایل ها‌ سایت

راهنمای استفاده از فایل ها‌ سایت

ممکن است برخی از شما کاربران عزیز با باز کردن یا اجرا کردن فایل های دانلودی مختلف مشکل داشته باشید. در این مطلب راهنما جامعی در مورد چگونگی برخورد با انواع فایل های مختلف در اختیار شما قرار گرفته است. فایل های فشرده zip – rar فایل های که پسوند rar یا zip دارند، فایل […]

ممکن است برخی از شما کاربران عزیز با باز کردن یا اجرا کردن فایل های دانلودی مختلف مشکل داشته باشید. در این مطلب راهنما جامعی در مورد چگونگی برخورد با انواع فایل های مختلف در اختیار شما قرار گرفته است.

فایل های فشرده zip – rar

فایل های که پسوند rar یا zip دارند، فایل های فشرده شده هستند. فایل های zip را می توانید بدون هیچگونه نرم فازار کمکی و با خود ویندوز باز کنید، اما برای فایل هایی با پسوند rar. باید از نرم افزار WinRAR استفاده کنید. همچنین اگر توانستید فایل فشرده را باز کنید اما موفق با استخراج (Extract) آن نشدید، آموزش تعمیر فایل های فشرده را ببینید.

نرم افزار های 32 بیتی یا 64 بیتی

32 بیتی یا 64 بیتی در واقع اشاره به نوع معماری پردازنده یا CPU رایانه شما دارد. برای مثال اگر پردازنده شما 32 بیتی است، فقط باید از نرم افزار های 32 بیتی و ویندوز 32 بیتی استفاده کنید. اگر پردازنده شما 64 بیتی باشد، می توانید از هر دو نوع استفاده کنید اما نرم افزار های 64 بیتی عملکرد و سرعت بهتری بر روی سیستم های 64 بیتی خواهند داشت.

برای دانستن اینکه ویندوز شما 32 بیتی یا 64 بیتی است، به قسمت Control Panel -> System and Security -> System بروید. در اینجا می توانید مانند تصویر زیر نوع ویندوز و سیستم خود را بدانید. برای مثال در تصویر زیر ویندوز و پردازنده هر دو 64 بیتی هستند.

راهنمای استفاده از فایل ها‌ سایت

راهنمای استفاده از فایل ها‌ سایت

چرا لینک دانلود برخی نرم افزار ها به صورت چند part قرار گرفته است؟

به دلیل حجم بالای برخی از نرم افزار ها و سهولت در دانلود، فایل اصلی به چند پارت تبدیل شده و لینک دانلود در اختیار شما قرار گرفته است. برای یکی کردن پارت ها فقط کافیست بعد از دانلود بر روی یکی از پارت ها راست کلیک کرده و گزینه Extract Here را کلیک کنید تا فایل اصلی آماده شود.

چگونه نرم افزار ها را کرک یا فعال کنم؟

برای کرک نرم افزار ها می توانید به پست مخصوص این آموزش بروید. اگر فرآیند فعالسازی نرم افزاری کمی دشوار تر باشد، در بخش “آموزش” نحوه فعالسازی آن را شرح خواهیم داد.

فایل های Portable

فایل های Portable در واقع به معنی فایل های قابل حمل هستند. این نوع فایل ها نیازی به فرآیند نصب ندارند و می توانید آن ها را به راحتی و با استفاده از انواع رسانه های ذخیره سازی مانند فلش مموری (USB) در بین کامپیوتر های مختلف جا به جا کنید.